معرفی کتاب «بهتر از تو نداشتم»

کتاب “بهتر از تو نداشتم” به قلم محمد جواد رحیمی روایتی مستند از زندگی شهید مدافع حرم سید جواد سجادی از شهدای افغانستانی مدافع حرم است. این کتاب با تحقیق و مصاحبه عبدالرسول محمدی و زهرا‌سادات هاشمی است و به قلم محمدجواد رحیمی نوشته شده است.

سید جواد سجادی، جوان 22 ساله‌ای از افغانستانی‌های مقیم شیراز بود که عشق و ارادت عمیقی به اهل بیت (علیهم السلام) داشت. علی رغم داشتن یک زندگی بسیار سخت و پر از مشکل، وقتی خبر حمله تروریست‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به گوشش رسید، بی‌درنگ تصمیم گرفت برای دفاع از آن حرکت کند.

سید جواد با اشتیاق و شور فراوان در کنار دیگر مدافعان حرم مستقر شد و سرانجام روز 20 فروردین 1393 در عملیاتی علیه تروریست‌های تکفیری، به شهادت رسید. سید جواد که در کل زندگی اش با فقر و مشکلات سنگین دست و پنجه نرم می کرده است، الگویی برای همه مدافعان حرم و جوانان به شمار می‌رود.

شهید سید جواد سجادی اولین شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون فارس بود و بعد از او یک جوشش خاص بین افغانستانی‌های مقیم فارس ایجاد شد و تعداد زیادی به این مسیر جذب شده و راهی سوریه شدند. این اثر در حین معرفی این شهید یک وجه تمایز جذاب دارد که به چالش‌های زندگی مهاجران افغان در ایران نیز می‌پردازد. اتباع افغانی که عموما غیرمجاز هستند، در کنار ما زندگی می کنند اما مشکلاتشان صدها برابر ماست.
چهار راوی اصلی این کتاب مادر ، پدر ، برادر و همرزم شهید می باشد که هرفصل این کتاب به زبان یکی از راوی های محوری کتاب روایت شده است.در بخشی از این کتاب به زبان مادر شهید می‌خوانیم: «سنگ گذاشتند روی پیکر جواد و خاک ریختند رویش. دیگر تمام شد، دیگر از هم کنده‌ شدیم. دیگر باور کردم که نمی‌بینمش، مگر آن دنیا. زیر لب گفتم به عمۀ ما، حضرت زینب(س) سلام برسان. به مادرم حضرت فاطمه(س) سلام برسان. به حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) بگو من بهتر از تو نداشتم. تو بهترین هدیۀ خدا به من بودی. پدرم بودی، مادرم بودی که دادمت در راه عمۀ سادات.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *